Tancament de la televisió i la ràdio públiques gregues en nom de l’austeritat

no signalEl govern grec ha anunciat el tancament immediat de la televisió i la ràdio públiques estatals, l’ERT, que suposarà l’acomiadament de 2800 treballadors i ha suspès les seves emissions aquesta mateixa nit. Aquesta és la imatge que ha aparegut als televisors que sintonitzaven aquesta cadena.

La decisió s’ha pres en línia amb un decret llei aprovat aquesta setmana amb els únics vots dels ministres de la formació Nova Democràcia, sense comptar amb els socis de govern, Pasok i Dimar. Un decret que permetia a partir d’ahir a qualsevol membre del govern decidir el tancament d’entitats públiques sense prèvia consulta al Parlament.

La mesura respon a les exigències de la troica d’acomiadar 2000 treballadors públics durant l’any 2013, i quinze mil més durant l’any que ve per a complir els objectius d’austeritat.

La intenció del govern, segons va explicar el seu portaveu Antoni Samaras és reobrir l’ERT de nou amb uns 700 treballadors, en un termini de tres mesos.

Després d’aquest anunci, el govern va apressar-se a dir que amb l’acomiadament de cada treballador de l’ERT considerat com a excessiu, es faran noves contractacions en sectors més necessitats com són la sanitat i altres serveis de l’administració pública.

ert

Els treballadors d’ERT van ocupar des d’ahir mateix els estudis dels tres canals i les emissores de ràdio, i van anunciar la seva intenció de continuar emetent les 24 hores. Però no ha estat així.  Mentrestant, la resta de cadenes de ràdio i televisió van fer una vaga de sis hores a última hora del dia en solidaritat amb els treballadors de l’ERT, així com alguns diaris que avui no sortiran als quioscs. 

Un portaveu de la formació política Pasok va assenyalar que “la reforma de la televisió pública no es pot fer suspenent-ne el seu funcionament i a costa de 2000 llocs de treball”.

En aquesta mateixa línia, el partit d’esquerres Dimar opinava que “és impensable que en un país europeu deixi de funcionar una televisió pública, encara sigui només durant una hora”. El portaveu de Syriza va declarar que “L’ERT no és propietat del govern sinó del poble grec”.

Paral·lelament a l’anunci, el govern grec va donar a conèixer algunes xifres sobre la despesa que suposa mantenir els mitjans públics, tenint en compte que a més aquests no lideren els índexs d’audiència del país. En aquest sentit, Syriza ha instat al govern a mantenir els mitjans públics i aplicar un model de gestió similar al de la BBC. 

http://www.324.cat/video/4609692/altres/Grecia-tanca-la-televisio-publica-per-complir-amb-la-troica

Anuncis

Un pensament sobre “Tancament de la televisió i la ràdio públiques gregues en nom de l’austeritat

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s