Estat del procés d’externalització del departament Comercial de TV de la CCMA

Us adjuntem un comunicat que ens fan arribar els companys del departament Comercial de Televisió de la CCMA:

Som els treballadors del Departament Comercial de  CCMA (TV3) i ens adrecem a vosaltres un cop més per posar-vos al dia sobre l’estat del procés de privatització en què, com bé sabeu, ens trobem immersos.

 Des de fa sis mesos hi hem manifestat el nostre rebuig i hem argumentat per què tot aquest procés és un enorme disbarat. Per tot això, hem comunicat reiterades vegades a l’empresa, oficialment i unanimement, per part de trenta-quatre treballadors afectats, la nostra negativa a ser traspassats a un tercer:  volem  exercir el nostre dret a  la voluntarietat que l’empresa reconeix .

 Crònica d’un procés anunciat:

 Fa més de dos anys que hi ha indicis de la pretensió d’afavorir els interessos del Grup Godó davant dels de la CCMA. En aquest sentit, parlem de la disminució dels minuts de publicitat de Catalunya Ràdio, la posterior proposta de desaparició de la publicitat o l’insistent rumor que s’acabaria cedint el Canal 33 a Godó, entre d’altres.

La privatització de comercial no és més que un altre  pas en aquesta línia de concessions de favors.

 Hem insistit que era un procés no per beneficiar la CCMA,  sinó uns  interessos privats.  A continuació enumerem alguns casos que ho corroboren.

 

  • Davant la insinuació que aquest procés estava dirigit, la Direcció de la CCMA havia dit  que fins a deu empreses es presentarien al concurs. La realitat és que només s’hi ha presentat dos licitadors, el Grup Godó i  el Grup Zeta, amb menys possibilitats. Qui serà el guanyador?

 

  • La Direcció argumenta, com a principi bàsic, l’aprofitament de sinergies entre mitjans audiovisuals per aconseguir augmentar els ingressos de la CCMA. Això no es podia fer amb els propis, és a dir amb Catalunya Ràdio,  atès que hi havia una llei del Parlament de Catalunya que  implicava  la desaparició de la publicitat de CR. ¿No serà Catalunya Ràdio també perjudicada un cop la televisió de la CCMA formi part d’un grup de comercialització en què hi ha RAC1?

 Posteriorment a l’inici del concurs, com és que es planteja modificar la llei que elimina la publicitat de Catalunya Ràdio. Casualitat?

 

  • Finalment el 22 de gener de 2014 s’ha fet públic el pressupost publicitari per a aquest any. La sorpresa per part nostra ha estat constatar que el pressupost d’enguany és inferior a de l’any passat,  quan el motiu principal de la privatització és incrementar els ingressos.

 Si a més considerem que el mercat publicitari està mostrant certs signes de recuperació per a aquest any, rebaixar el pressupost implica l’augment de comissions de l’adjudicatari i més les retallades del capítol 1.

Un cop més,  per a quí és el benefici?

 Més que Rumors?

 Des de fa més de dos anys hem anat sentint rumors que ara s’estan materialitzant:

 * Caiguda significativa del nivell d’ingressos del grup Godó que ha presentat pitjjors resultats  que la mitjana del mercat durant el 2013.

 * Fa mesos que el grup Godó està fent espai i llogant locals d’oficines amb el convenciment que en serà l’adjudicatari.

 * Fa dos anys que ens arriben veus en el sentit que Publipress Media comenta als clients que comercialitzaran els espais publicitaris de TV3. En algun cas, fins i tot, es parla que podran  rebre “mala premsa”, si no inverteixen en el seu grup.

 * Els clients es queixen de l’agressivitat i les pressions que reben per part del grup Godó quan són anunciants que té TV3 i no té Publipress Media.

Aquesta és una opinió compartida en les agències de publicitat.

 Per acabar

 Hem demanat reiteradament  l’aturada  del procés d’externalització a la CCMA. Ens han respost amb arguments inconsistents  que  s’està desmostrant que no són veraços i s’està complint “la crònica del procés anunciat”. Per això us demanem, com a   representants al Parlament de Catalunya, que a la propera comissió de control de la CCMA de divendres reclameu la retirada del procés abans que no sigui del tot irreversible.

 Treballadors del Departament Comercial

de TV de la CCMA

 

Anuncis

Un pensament sobre “Estat del procés d’externalització del departament Comercial de TV de la CCMA

  1. Retroenllaç: La ‘marea taronja’ es manifestarà demà enmig de conflictes laborals a la CCMA i el Grupo Z | Media.cat - Observatori crític dels mitjans

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s