DECLARACIÓ DEL 7 DE MARÇ DEL 2014

ELS TREBALLADORS DE TV3,

ALS CIUTADANS DE CATALUNYA,

PROPIETARIS DE TV3:

#SalvemTV3

En els darrers anys els treballadors de TV3 ens hem abaixat el sou voluntàriament per fer de TV3 una empresa més competitiva i pel bé del país. Però no podem tornar-ho a fer simplement per alimentar un grup privat. 

La direcció actual de la CCMA té previst concedir en un futur proper al Grup Godó la gestió de la publicitat de TV3. Això suposaria per a TV3 perdre uns ingressos que estarien entre els 17 i els 25 milions d’euros l’any.

Si la cessió de la gestió de la publicitat de TV3 al Grup Godó es consuma, els ingressos de TV3 estarien any rere any per sota de les previsions i es tornaria a intentar rebaixar sous en un cercle viciós que aniria empetitint TV3.

 Quan s’entra en una espiral de baixada és molt difícil invertir la tendència: 

  • menys Publicitat és menys Pressupost, menys Producció, menys Audiència, menys Publicitat. 

  • menys Pressupost  és més Retallades, menys  Motivació,  menys Rendiment, menys  Producció, menys Audiència, menys Publicitat.

Necessitem confiar en un projecte empresarial de futur per a TV3 i Catalunya Ràdio, i la situació actual és d’extrema desconfiança per la malversació de diners en la gestió del servei públic de Televisió de Catalunya.

Per això, els treballadors de TV3 reunits de forma urgent davant la gravetat i la urgència de la situació, alertem els ciutadans  de Catalunya, única propietària de TV3, perquè es defensi d’una opaca operació empresarial privada que pot destrossar el patrimoni amb que durant dècades la població s’ha dotat.

Sant Joan Despí, 7 de març del 2014

IMPACTE ECONÒMIC PER A TV3 DEL FET QUE LA CCMA CEDEIXI LA GESTIÓ DE LA SEVA PUBLICITATAL GRUP GODÓ.

TV3 PODRIA DEIXAR D’INGRESSAR ENTRE 17 I 25 MILIONS L’ANY.

LA CONCESSIÓ ES PODRIA ALLARGAR FINS AL 2019, AMB UNES  PÈRDUES TOTALS QUE PODRIEN ARRIBAR ALS 150 MILIONS.

LES PÈRDUES PER A TV3 SERIEN BÀSICAMENT PER TRES CONCEPTES:

1. Per la concessió:    16 milions.

El concessionari, Godó,  s’emportaria un mínim de 16M€ en 3 anys (6 anys si hi hagués pròrroga), és a dir, 5,3 anuals, o 2,6 si es prorrogués la concessió. 

2. Per la comercialització en paquet:     8-10 milions.

Godó comercialitzaria la publicitat de TV3 en paquets conjunts TV3+8TV. Com a conseqüència, si una empresa té 10M€ per invertir en publicitat a Catalunya i els vol invertir a TV3, n’acabaria invertint aproximadament 8 a TV3 i 2 a 8TV. Això suposaria una pèrdua addicional per a TV3 d’uns altres 8-10M€.

3. Per espionatge industrial:     7-10 milions.

Com que 8TV tindria les graelles de programació de TV3 amb molta antelació, podria planificar una forta contraprogramació. Això podria fer perdre a TV3 uns 2-3 punts d’audiència i, com a conseqüència, TV3 perdria el lideratge a Catalunya i passaria a ocupar la tercera posició, darrere de Tele5 i d’Antena3. Això implicaria noves pèrdues d’ingressos publicitaris, en aquest cas, doble: pèrdues per tenir menys audiència, i més pèrdues per perdre el lideratge. Això podria suposar per a TV3 la pèrdua addicional d’uns 7-10M€ més.

En total, TV3 perdria entre 17 i 25 milions l’any.

Les pèrdues totals d’ingressos publicitaris de TV3 per l’externalització de comercial seria entre 17 i 25 milions l’any, entre 2014 i 2016, que en cas de pròrroga s’allargaria fins al 2019, amb unes pèrdues totals que podrien arribar als 150 milions. Aquestes pèrdues serien al marge que l’evolució del mercat publicitari impulsi a l’alça o a la baixa la facturació global.

Impacte del fet que TV3 deixi d’ingressar 17-25 milions l’any.

Els milions que TV3 deixés d’ingressar per via publicitària difícilment es compensarien amb una subvenció pública més gran. Probablement s’intentaria eixugar el dèficit que es generaria retallant novament la massa salarial de TV3 i de Catalunya Ràdio. Com a conseqüència, TV3 podria entrar en un cercle viciós que l’aniria empetitint com a empresa, amb constants pèrdues de quota de mercat i d’ingressos. Cal  tenir present que el pressupost de la CCMA de 2011 era un 50% superior al de 2014.

A causa de la mida del mercat català, la dinàmica de seguir empetitint TV3 portaria, segons els especialistes, a un model català basat en dues televisions petites (una de pública i una de privada) en lloc d’una de gran, potent i pública, com tenen tots els països europeus de mida similar a Catalunya.

 Millores en la gestió?    

 L’estructura del mercat publicitari impossibilita que el Grup Godó millori la gestió publicitària de TV3.

 Hi ha televisions que han externalitzat la gestió de la publicitat i els ha sortit a compte. Això pot passar si la gestió de la publicitat la porta una empresa que té una major quota de mercat i gestiona un paquet de publicitat més gran, i, per tant, pot obtenir proporcionalment més ingressos. En aquest cas, tots hi guanyen. Aquest no és el cas del Grup Godó.

El mercat publicitari audiovisual espanyol el monopolitzen des del 2010 dos grans grups: Mediaset (Telecinco, Cuatro, etc) i A3Media (Antena3, la Sexta, etc). Conjuntament tenen un 56% de l’audiència, però aconsegueixen prop d’un 90% de la contractació publicitària, per la venda per paquets a l’engròs. Aconsegueixen una ràtio de publicitat/audiència de l’1,60 mentre que la resta de grups no arriben al 0,30.

TV3 és el tercer grup mediàtic espanyol, amb una ràtio d’un 1,02 molt per sobre que la resta de grups, tret dels dos grans. Només els dos grans grups tenen capacitat per aconseguir millorar els resultats comercials de TV3, però no es poden presentar al concurs per gestionar la publicitat de TV3 perquè Mediaset  i A3Media  ja tenen tota la quota publicitària que els permet la llei.

Malgrat tot, el concurs d’externalització del Departament Comercial de TV3 tira endavant amb dues ofertes: una del Grup Godó i una altra del Grup Zeta (El Periódico). Cap d’aquestes empreses té la capacitat ni l’experiència per fer-ho millor que TV3, més aviat al contrari. Tot indica que Zeta s’ha presentat només per fer un favor a CiU o per dificultar les coses al Grup Godó.

Anuncis

22 pensaments sobre “DECLARACIÓ DEL 7 DE MARÇ DEL 2014

  1. La culpa son los salarios. pero los consellers a manos llenas.y acabaran cerrando.como la empresa de toda la vida en barcelona.la PEGASO.en la que yo trabaje 42 años.siempre se busca el lado mas débil

  2. Retroenllaç: DECLARACIÓ DEL 7 DE MARÇ DEL 2014 | Diari NO TAN A PROP.

  3. No ho entenc , CErt es que tenim una merda de partits, pero no els vec tan rucs com per deixarse pendre la seva principal eina d’enganyar gent

  4. Haurem de viure/veure una altra vergonya??. TV3 ja no és la meva TV. Des de fa dos o tres anys se li veu massa el llautó….I sí, sóc catalá, d´ascencència catalana. No combrego, però, amb la gestió i utilització d´aquesta eina pública.

  5. ¿ Porque tenemos que pagar medios de comunicacion que solo representan a una parte de la población? que la cierren o la privaticen. su trabajo de trabajar por la independencia ya lo hace rac1 o no se han enterado?

  6. NO A LA PRIVATITZACIÓ DE TV3. ES UN BÉ PÚBLIC DES QUE VA NÈIXER I AIXÍ HA DE ROMANDRE SEMPRE. Recolzament absolut a Tv3 i Catalunya Ràdio amb llibertat de mantenir els drets dels seus treballadors i de la seva autogestió com fins. lara. M’adhereixo a les seves reivindicacions! Prou ja de les pretensions d lucre i beneficis per el Grup Godó!

  7. Quan al costat de totes les altres dades, els treballadors de TV3 (que tal com diuen ells és una empresa que paguem els ciutadans) publiquin tots els salaris des del primer a l’ últim podré donar la meva opinió.
    Tot i que consti que jo sóc part del col.lectiu de mestres de la concertada que sense cap dels privilegis dels treballadors de la pública si ens han retallat per igual.

  8. I aixó ho està gestionant l’actual govern; que s’omple la boca de reivindicacions nacionalistes. I que s’estira dels cabells (ho aixó diuen) quan tanquen la TV valenciana.

  9. Retroenllaç: ELS TREBALLADORS DE TV3, ALS CIUTADANS DE CATALUNYA, | Assemblea en Defensa dels Serveis Públics de Lleida

  10. Volem q tv3 segueixi sent nostra,diem no als acomiadaments injustos,exigim una gestió transparent i uns sous equilibrats,no inflats. Si ha d saltar algú q siguin els incompetents. ES POT FER I S’HA DE FER!

  11. El President Artur Mas hauria d’intervenir immediatament, per evitar aquest despropòsit.
    I es necessària una explicació pública, exhaustiva i transparent, del que està passant, perque TV3 i Catalunya Radio són molt importants per nosaltres, i no s’hi pot jugar.

  12. 34 € per any/habitant es el que costa TV3
    Quant valen els paquets d’Ono; Movistar, etc? per mes??
    Per que no privatitzem l’educació, sanitat, transports i deixem d’existir com a pais?

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s