LA CESSIÓ DE LA PUBLICITAT DE TV3 AL GRUPO GODÓ ES BASA EN ARGUMENTS QUE NO SUPORTEN CAP ANÀLISI

  • EL DOCUMENT JUSTIFICATIU DE LA CCMA DESTACA PER LA SEVA POBRESA ARGUMENTAL I PER LA MANCA D’UN PLA DE NEGOCI.
  • S’AMAGA L’IMPACTE DEL CANVI ESTRUCTURAL QUE HI HA HAGUT EN EL MERCAT ESPANYOL AQUESTA DÈCADA.
  • L’EFICIÈNCIA COMERCIAL DEL GRUPO GODÓ, PROBABLEMENT MOLT BAIXA, ES MANTÉ EN SECRET

El projecte de cedir la gestió de la publicitat de TV3 a un grup competidor es basa en el Document justificatiu, del 16 d’octubre del 2013.

1

Es descriu la concentració en dos grans grups que dominen el mercat publicitari audiovisual espanyol

El document descriu l’avantatge competitiu dels dos grans grups que dominen el negoci publicitari audiovisual espanyol. Mediaset  (Telecinco, Cuatro, etc.) i A3Media (Antena3, la Sexta, etc.) tenen conjuntament prop d’un 60% de l’audiència, però aconsegueixen un 90% de la contractació publicitària per la venda de paquets a l’engròs.

8

Però no es descriu l’impacte per a TVC de l’aparició d’aquests dos grans grups.

El document destaca la reducció de la ràtio d’eficiència comercial de TVC des d’un any especialment bo, el 2009, però amaga que aquesta reducció de ràtio de TVC és simultània a la creació dels dos grans grups audiovisuals espanyols i a l’impacte que ha suposat en el mercat publicitari.

El 2011, any que la ràtio de TVC baixa de l’1,15 a l’1,06, és l’any que Telecinco i Cuatro es concentren en un sol grup.

El 2012, any que la ràtio de TVC baixa de l’1,06 a l’1,02, és l’any que Antena3 i La Sexta es concentren en un sol grup.

10

Es repeteix com un mantra “aprofitar sinergies”, però sense analitzar quines.

L’única justificació que s’aporta per cedir la gestió de la publicitat a un grup extern és la “d’aprofitar les sinergies i la millor posició negociadora de l’adjudicatari del servei.” Aquest argument es repeteix reiteradament en el document.

4B

8B

10C

Les sinergies serien possibles si l’adjudicatari fos Mediaset o A3Media, els dos grans grups del sector, però aquests grups no es poden presentar al concurs per gestionar la publicitat de TV3 perquè ja tenen tota la quota publicitària que els permet la llei.

Comercialitzar conjuntament TV3 amb 8TV, cedint la gestió de la publicitat al Grupo Godó, no pot interessar a TV3, ja que 8TV té unes quotes publicitàries molt més baixes que TV3 i un volum de clients d’una tercera part que TV3. Si hi ha sinergies, només ho podran ser en favor de l’adjudicatari (Grupo Godó) i en contra de l’adjudicador (TV3).

L’altre possible adjudicatari, el Grupo Zeta, ni tan sols contracta publicitat televisiva.

Prevaricació?

Una dada clau per argumentar la necessitat de cessió de la gestió publicitària de TV3 és la ràtio d’eficiència comercial del Grupo Godó (Publipress Media), però aquesta dada és secreta i tot indica que és molt més baixa que la de TV3. Quina màgia convertirà una empresa molt poc eficient (Publipress Media-Godó) en eficient? La màgia de traspassar-li la més gran eficiència de TV3.

Cal que es faci pública la ràtio d’eficiència comercial de Publipress Media (Godó). Mantenir-la secreta amaga un possible delicte de prevaricació pel fet que s’està prenent una decisió sabent que és perjudicial i, a més, en favor d’una empresa de la competència.

El Parlament exigeix que es garanteixi l’increment d’ingressos publicitaris

El Parlament de Catalunya ha aprovat (13 març 2014) una moció que “requereix que s’asseguri que el concurs públics endegat per a la externalització de la comercialització de la publicitat (…) garanteixi l’increment de recursos previstos de la publicitat”.

Aquesta moció del Parlament hauria de comportar necessàriament declarar desert el concurs, ja que les característiques del sector fan inviable aconseguir un increment d’ingressos publicitaris cedint la gestió de la publicitat de TV3 a un grup més petit, com és el Grupo Godó. Si no es declara desert el concurs, s’entrarà en prevaricació flagrant.

Una altra conseqüència del requeriment del Parlament és que obliga la CCMA a incrementar la previsió d’ingressos publicitaris per al 2014 (57,8 M€) per sobre del que es va ingressar el 2013 (60 M€). Això implica pressupostar per al 2014 almenys 60,1 M€, 2,3 més del que s’ha pressupostat inicialment

Més informació: 

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s