FRANCESC HOMS EXHIBEIX DESCONEIXEMENT EN PUBLICITAT TELEVISIVA

HO FA QUAN LA CCMA PODRIA CEDIR LA GESTIÓ DE LA PUBLICITAT DE TV3 AL GRUPO GODÓ. 

NOVES DADES MOSTREN LA INEFICIÈNCIA COMERCIAL DE 8TV.

(4t document de la sèrie”La publicitat de TV3 per al Grupo Godó)

Fa uns dies el conseller de la Presidència i portaveu del Govern Francesc Homs va mostrar un gran desconeixement sobre el mercat publicitari del sector audiovisual de l’estat espanyol. Aquest desconeixement no seria alarmant si Francesc Homs no tingués una gran  capacitat d’influència sobre les decisions estratègiques de TV3.

L’11 de març de 2014, en resposta a una pregunta sobre si la possible externalització del departament d’ingressos publicitaris de TV3 per atorgar-lo a una empresa de la competència (Grupo Godó) pot perjudicar TV3, Homs va respondre:

si els competidors de TV3 a nivell estatal, practiquen polítiques tot i ser competidors entre ells, (…) per trobar sinergies en el terreny de l’accés al mercat de la publicitat (…) té tot el sentit del mónque la Corporació intenti buscar (nous) mecanismes (…) de cara a la publicitat”.1

Homs deia implícitament que els grups Mediaset (Telecinco, Cuatro, etc) i A3Media (Antena3, la Sexta, etc) comercialitzen conjuntament la seva publicitat, i això justificaria que la publicitat de TV3 la gestioni el Grupo Godó (La Vanguardia, 8TV, etc).

Però és fals que Mediaset i A3Media gestionin conjuntament la seva publicitat.

Mediaset gestiona la publicitat de les cadenes del seu grup (Telecinco, Cuatro, Boing, FDF, LaSiete, Divinity, Energy i Nueve) a través de Publiespaña, la comercialitzadora de Mediaset.

A3Media gestiona la de les seves cadenes (Antena3, La Sexta, Neox, Nitro, Nova, Xplora, La Sexta3) a través de A3Media, la seva comercialitzadora que porta el mateix nom que el grup.

Mediaset i A3Media mai deixarien la gestió dels seus ingressos en mans de tercers.

Qui enganya a qui?

Dues hipòtesis per explicar l’error del conseller Homs.

  1. El conseller Homs està mal informat. En aquest cas:  qui està informant malament al conseller? Aquest malinformador té interessos en favor del Grupo Godó? 

  1. El conseller Homs, sap que Mediaset i A3Media gestionen la seva publicitat per separat, però va mentir a la ciutadania, en un tema transcendent per a la sostenibilitat econòmica de TV3.

Tant en un cas com en l’altre algú ha de dimitir.

FHoms

Francesc Homs en el moment d’afirmar:   ”té tot el sentit del mónque la Corporació (CCMA) intenti  buscar (nous) mecanismes (…) de cara a la publicitat

En el link que us incloem a continuació, podeu veure el fragment de la roda de premsa

 http://www.e-noticies.tv/canales/actualitat/homs-a-tv3-hi-ha-coses-que-no-magraden-17762.html

L’eficiència comercial de 8TV és inferior a la de TV3.

L’argument principal de la direcció de la CCMA per justificar l’externalització de la gestió publicitària de TV3 és la ràtiod’eficiència comercial de TVC, que al 2012 va ser de l’1,023

Tot i que la ràtiod’eficiència comercial de 8TV no és pública, especialistes del sector consideren que estaria aproximadament en un 0,71. Per sota de la ràtiod’eficiència comercial de TVC en 0,31 punts.

El Grupo Godó travessa greus dificultats econòmiques.

Les dades sobre els ingressos publicitaris de 8TV són un dels secrets més ben guardats pel Grupo Godó. Però al sector publicitari moltes dades sí són públiques i els especialistes consideren que els ingressos publicitaris de 8TV estarien situats entre els 6 i els 7 milions anuals. Molt per sota dels 52 que TV3 va ingressar al 2013 per les seves cadenes de televisió (excloent internet).

D’altra banda Catalunya Comunicació, l’empresa del Grupo Godó que integra les seves emissores de ràdio i televisió (RAC1, 8TV, etc) va tenir al 2012 unes pèrdues 4,5 milions €. El mateix any el Grupo Godó va reduir els seus beneficis en un 68% i va tancar l’exercici amb un deute de 121 milions €.

El Parlament exigeix que es garanteixi l’increment d’ingressos publicitaris.

El Parlament de Catalunya ha aprovat (13 març 2014) una moció que “requereix que s’asseguri que el concurs públics endegat per a la externalització de la comercialització de la publicitat (…) garanteixi l’increment de recursos previstos de la publicitat”.

Aquesta moció del Parlament hauria de comportar necessàriament declarar desert el concurs d’externalització de la gestió de la publicitat de TV3, ja que les característiques del sector fan inviable aconseguir un increment d’ingressos publicitaris cedint la gestió de la publicitat de TV3 a un grup més petit, com és el Grupo Godó. Si no es declara desert el concurs, s’entrarà en prevaricació flagrant.

 Altres interessos del Grupo Godó.

Javier Godó Muntañola, tercer comte de Godó, propietari del Grupo Godó és hereu de la família que va fundar La Vanguardia a finals del segle XIX, un diari de tendència monàrquica que dècades després va col·laborar sense problemes amb la dictadura franquista, període durant el qual el diari es va nomenar “La Vanguardia Española”.

Al 2008 el rei Joan Carles I va nomenar Javier Godó Muntañola “Grande de España”.

  ____________________________

MÉS INFORMACIÓ.

Aquest és el 4t document de la sèrie “La publicitat de TV3 per al Grupo Godó”, elaborada per grups d’investigació de  https://joestimotv3.wordpress.com/ Altres documents de la sèrie són:

1 – La CCMA està regalant el Departament Comercial de TVC al Grup Godó. http://goo.gl/yGoNY6

2 – Impacte econòmic per a TV3 del fet que la CCMA cedeixi la gestió de la seva publicitat al Grup Godó.    I Declaració dels treballadors de TV3 als ciutadans de Catalunya, propietaris de TV3: Salvem TV3    http://ves.cat/jpyU

3 – La cessió de la publicitat de TV3 al Grupo Godó es basa en arguments que no suporten cap anàlisi.    http://goo.gl/PdeRxr

TAMBÉ:

Comunicat de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) contra la possible externalització de l’àrea comercial de TV3   http://goo.gl/HqkOvS

1Francesc Homs, 11 de març de 2014:  “Respecte a la decisió que va prendre el Consell de la Corporació, doncs que incorpora tot un conjunt de garanties, és evident que si els competidors de TV3 a nivell estatal, doncs practiquen polítiques -tot i ser competidors entre ells, no?- i això ho sap tot el sector, doncs practiquen polítiques per, diguem-ne, trobar sinergies en el terreny de l’accés al mercat de la publicitat, doncs no sé amb qui, perquè jo això no em toca decidir-ho, però és evident que, que té tot el sentit del món (Homs es toca el nas) que la, que la Corporació intenti buscar mecanismes per trobar majors ingressos de cara a la publicitat, no?”     

3   La cessió de la publicitat de TV3 al Grupo Godó es basa en arguments que no suporten cap anàlisi.    http://goo.gl/PdeRxr

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s