La CCMA està regalant el departament Comercial de TVC al Grup Godó, aprofitant l’enrenou del conflicte laboral

8TV JA TÉ PRÀCTICAMENT ASSEGURAT EL CONTROL DELS ANUNCIS DE TV3.

LES CONSEQÜÈNCIES SERAN NEFASTES PER AL FUTUR DE TV3.

1. Els responsables de 8TV tindran les noves graelles de la programació de TV3 abans que ningú. Abans fins i tot que el gruix de directius de TV3. Això és degut a que tan bon punt s’ha decidit la programació ja s’engega la venda dels espais publicitaris. Això significa que 8TV tindrà tota la informació detallada i privilegiada sobre la seva principal empresa competidora, amb temps suficient per utilitzar-la en benefici propi, i en contra dels interessos de TV3.

2. La cartera de clients i la contractació dels anuncis de TV3 estaran en mans d’una empresa competidora, 8TV, i aquesta s’ho farà valdre. Fa mesos que agents del grup Godó insinuen a les empreses que s’anuncien a TV3 que ara hauran d’anunciar-se també a 8TV si volen continuar tenint accés a TV3.

3. A sobre, TV3 haurà de pagar 16M€! Les estimacions de la mateixa CCMA diuen que tot això li costarà a TV3 16 milions d’euros en 3 anys, o 6 si es prorroga el contracte. La major part seran beneficis empresarials per al grup Godó, diners que deixaran d’arribar a TV3.

4. Els treballadors del departament comercial de TV3 podran ser acomiadats un mes després de l’externalització. Els treballadors del departament comercial seran subrogats a l’empresa guanyadora i allà tindran, en teoria, les mateixes condicions que a TV3, però les condicions de l’externalització permeten a l’empresa guanyadora acomiadar els treballadors un mes després d’aconseguir-la. I potser ho faran, per evitar que siguin testimonis de com els interessos del grup Godó passen per davant dels de TV3.

La cúpula de la CCMA està portant tot el procés amb el màxim secretisme possible. Per exemple, van intentar impedir que els treballadors poguessin estar presents a l’obertura de les ofertes de les dues empreses licitadores, un tràmit que per llei ha de ser públic. Al final van poder ser-hi però es van trobar amb molts impediments per poder exercir els seus drets, sense poder verificar que tot s’estava fent de manera legal. Els responsables de la CCMA van argumentar que no s’havia fet mai i que no calia.

Brauli Duart afirma que l’externalització comportarà més publicitat per a TV3, però això és radicalment fals. La cúpula de la CCMA ha dit i repetit que els últims anys la publicitat contractada a TV3 havia baixat molt, i que amb l’externalització se n’aconseguiria més. Però aquesta ha estat una afirmació falsa des del primer moment, a causa de la situació actual del mercat publicitari espanyol. La publicitat ha baixat per a totes les televisions, alhora que dos grans grups han monopolitzat el mercat des del 2010: Mediaset -Telecinco, Cuatro, etc-, i A3Media -Antena3, la Sexta, etc-, que tenen en conjunt un 54% de l’audiència però que gairebé acumulen el 90% de la contractació publicitària. Això ho aconsegueixen amb la venda per paquets, de manera que actuen com un duopoli, amb una “ràtio” de 1’60 -la relació publicitat/audiència-, mentre la resta de grups i televisions no arriben al 0’30.L’externalització només hauria tingut sentit si algun d’aquests dos grans grups s’hagués presentat al concurs de TV3, però com que ja tenen tota la quota que els permet la llei, no s’hi podien presentar.

La ironia és que el tercer grup espanyol en contractació publicitària és… TV3! I que ho és amb una ràtio molt més alta que la resta de grups, tret dels dos grans, un 1’02. Per tant, descartats els grans, no hi ha cap empresa que pugui aconseguir millorar els resultats de TV3. Però a pesar d’això el concurs s’ha fet i hi ha hagut dues ofertes, les presentades pel Grup Godó, i per Zeta, l’editora del Periódico. Cap d’aquestes dues empreses té capacitat ni experiència per fer-ho millor que TV3, més aviat al contrari. A més, en el sector tothom té clar des de fa mesos que el departament comercial serà segur per al grup Godó, i que Zeta s’hi ha presentat només per fer un favor a CiU -un concurs amb un sol aspirant no hagués estat estèticament massa acceptable-, o per dificultar les coses al Grup Godó, però sense aspirar-hi realment.

TV3 en cap cas pot sortir beneficiada de l’externalització del seu departament comercial, però sí que hi haurà algú que en sortirà molt i molt beneficiat: el Grup Godó i la seva televisió, 8TV. Hi ha un motiu ocult i inconfessable per fer aquesta externalització: pagar al grup Godó el suport rebut per CiU durant els anys de govern del tripartit, sobretot a través de les pàgines de “La Vanguardia”. Aquest suport s’hauria fet a condició que, un cop la coalició recuperés el govern de la Generalitat, afavorís el canal de televisió del grup, 8TV, i això només és possible fer-ho debilitant i reduint TV3 i la CCMA. L’externalització del departament comercial de TV3 és un punt clau per avançar en aquest “procés”.

Brauli Duart, en solitari, serà “l’òrgan” que decidirà el resultat de l’externalització del departament comercial de TV3. El president del Consell de Govern de la CCMA, en Brauli Duart, és el personatge que està permetent a CiU executar aquest procés. Institucionalment la CCMA és plenament autònoma, del govern i de la resta d’institucions, però amb el seu nomenament, i amb els plens poders que es van donar al seu càrrec, tot el poder executiu dels mitjans públics catalans ha quedat en les seves mans. Duart, membre de l’aparell convergent, és molt pròxim a l’actual nucli de poder, que l’ha col·locat en aquest càrrec tot i no tenir cap experiència real en la gestió de mitjans de comunicació. Ha vingut a la CCMA amb una missió oculta, però que cada dia que passa és més evident: afeblir TV3 i Catalunya Ràdio en benefici de grups privats amics i afins a CiU. Per exemple: en Brauli Duart, en solitari, serà l’òrgan que decidirà el resultat de l’externalització del departament comercial de TV3.

Els treballadors van aconseguir que ERC presentés una moció al Parlament en contra de l’externalització del departament comercial de TV3, però en la votació el PP i també el PSC van votar en contra de la moció juntament amb CiU, a pesar que els dos grups havien assegurat que es posicionarien a favor. En el cas del PSC la decisió es va prendre a última hora, i per motius que no han quedat gens clars.

La conseqüència de tot això és el debilitament dels principals mitjans públics catalans per afavorir un grup privat que sempre s’ha caracteritzat per posar els seus interessos particulars per davant de qualsevol consideració. L’encarnació de tot això és el propietari i amo, en Javier Godó Muntañola, tercer comte de Godó, “Grande de España” des del 2008 per decisió del rei Joan Carles, hereu d’una família que va fundar el diari a finals del segle XIX com a òrgan d’un dels partits polítics dinàstics, i que després va col·laborar sense massa problemes amb la dictadura franquista, durant la qual el diari es va anomenar “La Vanguardia Española”.

Anuncis

2 pensaments sobre “La CCMA està regalant el departament Comercial de TVC al Grup Godó, aprofitant l’enrenou del conflicte laboral

  1. La direcció s’ha vegut l’enteniment. Com és pot vendre la publicitat de TV3 a 8tv? Per què? No ho entenc. Volen acabar amb tot el que hem aconseguit durant tants anys. Jo estimo Catalunya, i penso que una de les millors coses que tenim és TV3. Així que, com CIU segueix-hi aplicant la tisora a la CCMA, tindrà problemes. Tots estem amb vosaltres! Visca TV3 i visca els seus treballadors. Brauli i Sallent dimissió! Torneu al grup Godó, botiflers!

  2. Retroenllaç: LA CESSIÓ DE LA PUBLICITAT DE TV3 AL GRUPO GODÓ ES BASA EN ARGUMENTS QUE NO SUPORTEN CAP ANÀLISI |

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s